Pareto Prensibi 80/20 Kuralı Nedir?

Pareto Prensibi 80/20 Kuralı ile Verimli Çalışma İpuçları

Zippia’nın yaptığı araştırmaya göre  çalışma saatlerinde dikkat dağıtıcı küçük unsurlar ve bölünme, ABD’deki işletmelere her yıl yaklaşık 588 milyar dolara mal oluyor. Araştırmanın bulguları aynı zaman da bir yöneticinin haftalık zamanının yüzde 72’sini toplantılarda harcadığını vurgulamış durumda…

Zippia araştırması 2023’te ortalama iş gününün yarısından fazlasının gereksiz işlerle harcandığını ortaya koydu. Örneğin işe

Pareto Prensibi 80/20 Kuralı ile Verimli Çalışma İpuçları

Zippia’nın yaptığı araştırmaya göre  çalışma saatlerinde dikkat dağıtıcı küçük unsurlar ve bölünme, ABD’deki işletmelere her yıl yaklaşık 588 milyar dolara mal oluyor. Araştırmanın bulguları aynı zaman da bir yöneticinin haftalık zamanının yüzde 72’sini toplantılarda harcadığını vurgulamış durumda…

Zippia araştırması 2023’te ortalama iş gününün yarısından fazlasının gereksiz işlerle harcandığını ortaya koydu. Örneğin işe giderken yolda harcanan süre, sorunlu dijital platformlarda yapılan toplantılar, sosyal medyada harcanan zaman, erteleme sorunu ve düzensiz çalışma gibi.

80/20 Kuralı Nedir?

Pareto Prensibi veya 80/20 Kuralı, sonuçların yüzde 80’inin harcanan yüzde 20’lik efordan geldiğine odaklanır.

80/20 Kuralı ile Nasıl Verimli Çalışılır?

1- Zamanınızı takip edin

Tüm iş gününüz boyunca neler yaptığınızı hesaba katın ve en çok nelere zaman harcadığınızı keşfedin.

2- Yüksek değeri olan görevleri belirleyin

İkinci adım olarak kilit görevlerinizi yani projenizin başarısını en çok etkileyecek olan görevleri belirleyin.

3- Dış kaynak kullanın veya devredin

İkinci adımdan  sonra, daha az önemli olanları farklı birine devredebilir ya da dışardan veya yapay zekadan destek alabilirsiniz.

4- Zaman kaybını ortadan kaldırın

En önemlisi, zaman kaybını tamamen ortadan kaldırmak gerekir. Sabır ve pratikle, daha verimli, artan motivasyon  ve son derece üretken profesyonel çalışan olarak ortaya çıkacaktır. Böylece yeni kariyer zorlukları üstlenilmeye hazır olunacak ve  terfi için gerekli liderlik becerilerine sahip olunduğunu gösterilebilecektir.